Основною особливістю експлуатації системи кондиціонування повітря (клімат-контроля), яку варто чітко розуміти, є такий факт – обслуговування цієї системи в рази дешевше за її ремонт. Приміром, вихід з ладу компресора системи часто призводить до засмічення стружкою від деталей, що руйнуються, і подальшої заміни осушувача і радіатора конденсатора. Тонкі канали завадять промиванню цих вузлів, це не зможе гарантувати необхідний результат, а вартість такого ремонту легко перевищить найстрашніші очікування.
Наші рекомендації для безпроблемної експлуатації системи кондиціонування:
- Системі потрібна щорічна діагностика. Фреон може виходити із системи навіть при її повній справності, навіть у нового автомобіля. Тривала робота системи з недостатньою кількістю фреону може привести до її відмови через нестачу змащення маслом, яке розчиняється у фреоні і їм же поширюється по системі. З цієї ж причини потрібне регулярне включення системи, навіть взимку.
- Також системі потрібна процедура дизбактеризації. При відключенні кондиціонера волога з теплого повітря конденсується на холодних деталях системи (випарнику), з часом створюючи чудового розсадника для плісняви, бактерій і грибка. Неприємний запах при включенні системи кондиціонування вказує на те, що в передній панелі автомобіля вже виникла непотрібна біологічна активність. І якщо із запахом деякий час можна миритися, то з поширенням хвороботворних бактерій – ні. Ми рекомендуємо проводити очищення системи 2 рази в рік, поєднавши її із заміною фільтру системи вентиляції.
- При митті автомобіля бажано уникати регулярного попадання агресивних миючих засобів на радіатор-конденсатор, встановлений за гратами радіатора і бампером, – це може призвести до його окислення і втрати герметичності системи. Очищення радіатора-конденсатора краще проводити в автосервісі, разом з роботами по діагностиці або дизбактеризації, а ще краще і з роботами по очищенню усього пакету теплообмінників – радіатора охолодження двигуна, трансмісії, інтеркулера та ін.
- Некваліфікований сервіс системи може принести більше витрат, ніж його відсутність. При обслуговуванні системи важливо дотриматися вимог до типу фреону, що заправляється, і масла, а також їх кількості. Якщо кондиціонер припинив охолоджувати повітря в салоні, мабуть має сенс з деяким дискомфортом дістатися до перевіреного автосервісу, ніж ризикувати дорогими вузлами системи кондиціонування, доручивши сервіс випадковим людям. Повертаючись до початку – ремонт завжди дорожче!