Трансмісія. Дуже загадкове слово. Багато хто помилково вважає, що так називається коробка перемикання передач. Насправді трансмісією називається увесь набір агрегатів, які передають енергію руху від мотора до коліс. Найчастіше послідовність така: коробка перемикання передач, карданний вал, редуктор, приводний вал. І поломка будь-якого елементу перерве цей ланцюжок.

Деталі цієї системи зазвичай не вимагають частого втручання, проте потрібно стежити за їх станом на кожному техобслуговуванні. Наприклад, розірваний пильовик шарніру рівних кутових швидкостей дуже швидко приведе до зносу самого шарніра, який коштує вдесятеро дорожче. Чи своєчасно не змащена хрестовина карданного валу вийде з ладу, що приведе до необхідності міняти увесь вал.

Дуже важливо вчасно міняти масло в редукторах (роздавальній коробці, мостах, кутовому редукторі, муфті) і звичайно ж – в механічній коробці передач. А оскільки на деяких автоматичних КПП масло залите на весь термін експлуатації, розглянемо це питання детальніше. Отже:
Міняти або не міняти? А якщо міняти, то як?

Як багато копій зламано в гарячих суперечках на цю тему. Ні для кого не секрет, що на більшості сучасних трансмісій написане lifetime oil (масло на весь термін експлуатації), а там, де регламент пропонує міняти, інтервал зазвичай перевищує 100000 км. Багато в чому це пояснюється бажанням виробника знизити витрати на експлуатацію авто в гарантійний період.
Наша думка – ОДНОЗНАЧНО МІНЯТИ!!!

Ґрунтуючись на нашому досвіді і зважаючи на специфіку експлуатації автомобіля в нашому місті, ми розробили рекомендації по інтервалах заміни масла коробки передач:
АКПП – 60 000км або 4 роки
Варіатор – 40 000км або 3 роки
Преселективна КПП (DSG, S-Tronic, DCT, Powershift, PDK. TCT та інш.) – 40 000км або 3 роки
Роботизована КПП (Allshift, Dualogic, Durashift ECT, Easytronic, MultiMode, SensoDrive, 2-Tronic, Quickshift, Selespeed и др) – 60 000 км або 4 роки
Механічна КПП – 60 000км або 4 роки

А ось про метод заміни хотілося б поговорити детальніше.
Метод часткової заміни, при якому міняється фільтр і зливається масло тільки з піддону АКПП, дозволяє замінити лише 40% масла. За наявності продуктів зносу, більше половини об’єму масла залишиться і продовжить працювати в коробці.
Метод повної заміни – це процес повного “заміщення” старого масла новим. І начебто все в цьому методі добре, але є один нюанс. Агрегатам з великим зносом можна зашкодити. Адже ми повністю замінюємо старе “густе”, з продуктами зносу масло на нове “рідке”, з потужними миючими властивостями, а це може привести до зниження тиску в деяких вузлах, потраплянню розчинених продуктів зносу у прецизійні вузли і некоректній роботі трансмісії. А в особливо складних випадках – до відмови.

Виходячи з цих нюансів до вибору інтервалів і методу заміни масла варто підходити відповідально, а краще отримати консультацію у фахівців нашого автоцентру